2016 Camilla og Nikolaj i Østen Side 3 - Ellinge Billedeserier Øvrige

Øvrige
Camilla og Nikolaj i Østen - 2016
Af Verner Eg
Camilla (Jeppesen. Tidligere Pårupvej 58) og Nikolaj er taget på en flere måneders tur til den anden side af kloden.

De er begyndt at sende billeder og tekst hjem, og jeg har fået lov til at bringe et udpluk her på hjemmesiden.
2. april 2016
Den 20. Marts ankom vi med fly fra Siem Reap I Cambodja, til Bangkok lufthavn. Vi havde glædet os super meget til at komme til Thailand, især Niko der glædede sig til snart at kunne træne Muay Thai (Thaiboksning).

I lufthavnen mødtes vi med min (Camillas) veninde Ida-Marie og herfra tog vi så en taxa hen til vores hostel i bydelen Sukhumvit. Det var en sjov taxatur, for vi havde den skøreste chauffør der talte vidt og bredt om Thailands mere skumle sider. Derudover troede vores chauffør også, at Nikolaj havde to kærester - nemlig Ida og jeg. Det grinte vi meget af.

Frem kom vi til vores hostel, og så var det ellers på hovedet i seng. For nu var kl også omkring 01 om natten.

Dagen efter udforskede vi noget af byen. Bangkok er kæmpe stor, så måske vi fik set hvad der svarer til 1/1000 del. Vi besøgte et shoppingcenter og ellers gik det meste af dagen med at kigge rundt, spise noget mad og få snakket en masse med Ida som har rejst rundt siden August. Der var en masse at snakke om.

Om aftenen tog vi ud for at se Soi Cowboy. Et område i Bangkok hvor mænd kan købe sig til en kæreste for en aften, og hvor letpåklædte kvinder er i overtal. Det var meget specielt at gå ned af gaden, men det skulle opleves nu vi var lige i nærheden.

Resten af aftenen gik med fest på Khao San Road. Det var sjovt. Dog ikke dagen efter..

Som I næsten kan høre lavede vi ikke meget dagen efter. Vi fik lidt mad og ellers stod dagen bare på afslapning.

Næste dag tog vi igen rundt i Bangkok, vi besøgte bl.a. en flot park og kørte lidt rundt med metroen for at finde den togstation vi skulle med tog fra, til Chiang Mai.

Da vi ankom til Chiang Mai som er Thailands næststørste by, der ligger helt oppe mod nord, var noget af det første vi gjorde at undersøge hvor man kunne se boksning og hvor Nikolaj kunne træne.

Vi endte med at finde begge dele og vi fik da både set Thaiboksning og Nikolaj fik trænet  med mr. Dang til han næsten var ved at kaste op!

Vi var i Chiang Mai i lige knap en uge. Byen har været helt fantastisk med masser af god mad og en hyggelig stemning. Hvis der havde været en strand kunne vi sagtens have brugt længere tid der!

Vi brugte det meste af tiden i Thaiboksningens tegn, men vi fik bl.a. også tid til at tage på 3D kunstmuseum - hvilket var ret sjovt.

Den sidste dag i Chiang Mai gik med trekking i junglen hvor vi badede i et vandfald, bambusrafting ned af en stille flod og til sidst Riverrafting. Det var så sjovt - også selvom vi ikke var helt gode til det.

Da det var tørtid var der ikke vildt meget vand i hverken vandfaldet eller floden hvor vi riverraftede. Men det var stadig helt ok til os.

Ved vandfaldet kunne vi stadig bade, og et par stykker turde også at rutsje ned af klipperne. Vi synes dog det var lidt sindssygt og holdte os væk.

Riverraftingen var også lige tilpas til vores niveau. Det var lidt vildt til tider, men ellers var det meget stille og roligt. Vi legede vandkamp med de lokale børn i floden og fik til sidst lov til at bade lidt.

Vi besøgte også en orkidefarm og en lille landsby hvor long-neck folket bor.

Om aftenen besøgte vi et sted hvor man kunne få massage. Kvinderne der arbejdede der var tidligere kriminelle der var blevet ansat for at undgå, at de skulle komme ud i noget rod igen. Det var lækkert med en omgang fodmassage efter vores tur og så til kun 40 kr.

Vi er nu ankommet til Krabi, hvor vi har et kort stop inden vi tager videre til nogle af øerne her sydpå.

Vi har det rigtig godt og nyder virkelig det gode vejr, den gode mad og alle de søde mennesker.

Mange hilsner fra Nikolaj, Ida-Marie og Camilla

7. april 2016
De sidste par dage  har budt på ren ferie. Vi tilbragte 3 dage i Krabi inden vi satte kurs sydpå mod Koh Lanta.

I Krabi boede vi på et hostel med en masse andre unge backpackere. Den første aften brugte vi på beer-pong turnering hvor vi var lige ved at vinde. Det var en meget intens kamp og det var meget meget tæt! Øv! Derudover spillede vi Twister - hvilket var rigtig sjovt.

Dagen efter tog vi på bådtur ud til en masse forskellige øer. Vi besøgte i alt 7 øer hvor vi bl.a. snorklede, badede på den fineste hvide sandstrand, spiste god mad, så ildshow og til sidst snorklede om natten, hvor vi svømmede rundt blandt en masse lysende plankton. Det var så sejt at opleve. Hver gang vi bevægede os hvirvlede de blå lysende plankton rundt overalt og lyste havet omkring en op. Desværre fik vi ikke et billede af det, så jeg har fundet et på Google der viser meget godt hvordan det så ud!

Dagen efter gik turen med båd til koh lanta, hvor vi slappede af og badede et par dage. Her havde vi ingen planer, udover at være til.

På Koh Lanta boede vi I den fineste bungalow nede ved stranden Long Beach. Det var en kvinde og hendes familie der lejede bungalowsne ud - og hendes familie var super søde. Vi legede lidt med hendes lille pige Nutzi, der altid var klar på at lære noget mere engelsk. Det var super hyggeligt. Stedet hed Baan Long Beach - og vi kan i den grad anbefale det hvis nogen kunne tænke sig at besøge Koh Lanta en dag. Det er også en skøn ø, som ikke er særlig dyr at leve og spise på. Omkring 20 kr for en hovedret, og 30 kr pr. Person for en overnatning.

Vi spiste generelt rigtig godt på Koh Lanta og vi fandt også et super sundt og lækkert sted at spise den ene dag - det var Niko især helt vild med! Det var rart med noget sundt ovenpå al den ris, nudler og "stegeolie" vi har levet af i snart 1.5 måned nu.

Den sidste dag på Koh Lanta gik med en masse planlægning omkring hvor vi skulle hen næste gang. Vi ville gerne et sted hen der var lidt mere uberørt og hvor strandene var flotte. Vi endte med at finde en hyggelig bambusbungalow på øen Koh Mook. Her befinder vi os nu, og vi har næsten ikke lyst til at forlade øen igen, vi er alle ret enige om, at her kunne vi godt slå os ned. Øen er så smuk, med kun ganske få veje på størrelse med cykelstier, det fineste hvide sand og det smukkeste blå vand.

Vi har forresten også fået os en ven. Hun følger os overalt og sover ude foran vores bungalow.

Vi har det rigtig dejligt, men savner efterhånden alt derhjemme en smule.

10. april 2016

Koh Mook og Koh Lipe

Efter at have daset den lidt på Koh Lanta, som jo var en dejlig - men dog lidt turistet ø, trængte vi til at komme ud til noget der var lidt mere uberørt. Vi fik kigget lidt rundt, for til sidst at ringe til nogle der lejede et par bungalows ud på den lille ø Koh Mook.

Vi sejlede fra Koh Lanta i en lille færge. Sejlturen tog ca. 2 timer. Da vi kom frem til øen, var det ikke muligt at ligge til ved nogen havn da øen var så lille. Vi måtte derfor kravle over i en lille longtailbåd med al vores oppakning, for at blive sejlet en lille tur rundt om øen hen til stedet vi skulle bo.

Vi ankom om eftermiddagen og fandt ret hurtigt ud af,  at øen var uden strøm. Det betød at der ingen blæsere var tændt til at køle os ned (og det var meget varmt!) Og at hele øen var mørklagt om aftenen. Vi måtte derfor gå rundt med lommelygter og spise vores aftensmad i stearinlysets skær. Heldigvis kom strømmen igen da kl var omkring 9 om aftenen. Vi var lykkelige - nu skulle vi nemlig ikke sove i vores 33 grader varme bungalow uden nogen som helst form for køling.

Vi fandt også ret hurtigt ud af, at det var forholdsvis normalt med strømsvigt på øen. Det skyldes, at strømmen blev leveret fra fastlandet og derfor var utrolig følsom overfor forhindringer. Det gjorde os dog slet ingenting, vi var ret forberedte på, at det var hverdag her.

Generelt har vi godt kunne mærke, at øen er noget mere lokal end hvad vi ellers har oplevet i Thailand.  Både på godt og skidt. Det betyder blandt andet, at der endnu ikke er ryddet helt op efter Tsunamien ramte, at alting måske ikke altid er helt billedskønt og at alt foregår i ø tempo. Men det betyder også bare, at folkene stadig værdsætter de fremmede der kommer, og at de hilser glædeligt på os når vi krydser deres små blikhuse. Vi har kun mødt smilende og imødekommende thailændere her - og hvor er det skønt! Man har virkelig kunne mærke det autentiske Thailand på denne ø. Det manglede vi lidt at opleve!

Vi har i alt boet 4 nætter på Koh Mook, men kunne sagtens have blevet længere, hvis ikke det var fordi vores visum til Thailand snart udløber og fordi vi også gerne ville nå til Koh Lipe inden turen går videre til Malaysia.

Meget af tiden på Koh Mook gik med at bade ved de dejlige strande, spille Uno og trivial pursuit. Og så var vi også på den mest fantastiske sejltur den ene dag. Vi sejlede ud sammen med den ene mand frastedet hvor vi bor. Det foregik i hans farverige longtailbåd, sammen med et ægtepar fra Århus og et par fra Schweiz. Han viste os alle de lidt mere skjulte steder og vi oplevede den bedste snorkling nogensinde! Desværre var vores undervandskamera gået død for strøm uden vi havde lagt mærke til det, så i må prøve at forestille jer det!

Vi så et utal af klovnefisk, små sværdfisk, blæksprutter, morener, dragefisk, papegøjefisk, en kæmpe hvid hummer, kæmpe stimer af fisk, søanemoner, de flotteste farverige koraller og vi kunne blive ved!

Vi holdt frokoststop på en lille øde ø, hvor vi spiste frokost og badede. Og ellers gik tiden mest i vandet. Vi besøgte også Emerald Cave. En oase inde i en grotte, hvor man er nødt til først at svømme ind gennem en bælgmørk klippeåbning i ca. 15 min, uden at kunne se noget. Velvidende, at vandet var meget meget dybt. Det var lidt uhyggeligt,  men da vi kom frem var det det hele værd! (Desværre skulle vi samme vej ud igen!)

Det var virkelig en fantastisk tur og var det ikke fordi, at vi ikke kunne hæve penge på øen, ville vi gerne have taget på en tur mere.

Vi fik også leget lidt med eremitkrebs på stranden. Bl.a. fik vi tilrettelagt et kapløb, med alle de krebs vi fik samlet ind. Lidt børn er vi endnu.

Og så lige en kæmpe eremitkrebs vi fandt om aftenen!

På Koh Mook fik vi også de sødeste hundevenner. Det endte med de lå ude foran vores bungalow og fulgte os hvor end vi gik på stranden. Niko og jeg synes det var skønt, men Ida var mere kritisk!

Efter Koh Mook var det tid til at tage afsked med Ida-Marie og tage videre til Koh Lipe hvor vi befinder os nu. Det er vores sidste dag inden vi tager videre til Malaysia i morgen. Vi sejler herfra til øen Langkawi hvor vi bliver et par dage og får planlagt hvor vi kunne tænke os at tage hen på vores videre færd.

Koh Lipe har været en skøn ø, hvor strandene nærmest var taget ud af et skærmbillede på computeren. Vi har virkelig nydt det.

Vi har i alt haft 3 dage her, og har brugt tiden på lidt løb på stranden, dasen i skyggen og en kajaktur hele vejen rundt om øen. En tur på ca 9 km.

Vi så flotte uberørte strande og formåede også at sejle ud til en mindre ø der lå et stykke ud fra Koh Lipe. Det var en ret hård tur, da der nogle steder var ret høje bølger - men vi klarede alligevel turen på lidt under 2.5 time, inkl bade stops. Vores kajak udlejere var hvert fald ret imponerede over os.

Stedet vi har boet har dog ikke været noget at råbe voldsomt hurra for. Vi har hvert fald måtte dele vores bungalow med en del ubudne gæster (læs: kryb og kravl). Tilgengæld havde stedet den dejligste cafe, som lavede de skønneste sandwich og kager. Så var det næsten som at være hjemme!

Vi har brugt den sidste aften her på øen med at hygge på stranden og spise lækker Italiensk mad - det har vi begge savnet rigtig meget.

Vi har det rigtig dejligt, men er begyndt at blive lidt rastløse af al den afslapning!

12. april 2016

Langkawi

Lige nu sidder vi i færgen på vej til øen Penang her i Malaysia. Vi har brugt 3 dage på øen Langkawi i området Pentai Cenang.

Langkawi var fra første sekund meget anderledes end Thailand. Vi havde ellers forestillet os, at der nok ikke var den store forskel, nu vi kun skulle sejle 40 km fra Koh Lipe til Langkawi. Men vi blev overraskede.

Øen var fyldt med junglebeklædte bjerge, strandene lignede mere noget fra Vesterhavet end syden og folket var også noget helt andet her end i Thailand.

Størstedelen af befolkningen i Malaysia er muslimer og det så vi allerede med det samme vi ankom. Restauranterne skiltede med halal, pigerne badede med alt tøjet på og moskeen kaldte højlydt til bøn et par gange om dagen. Folkene her er søde, smilende og hjælpsomme - og så kan vi godt mærke, at landet er lidt mere struktureret og ordentligt end det vi tidligere har været vant til. Det er dejligt, selvom vi da tit snakker om hvordan vi alligevel savner Vietnams kaos.

I Langkawi har vi brugt tiden på stranden og på at køre rundt på øen på scooter.

Den ene dag kørte vi op til Langkawi cable car, som er en lift på ca 1 km, der kører en op til toppen af et bjerg. Samtidig er det også verdens stejleste lift - så det var ikke helt uden skrubler at vi steg på liften og tog turen til toppen.

Oppe på toppen gik vi lidt rundt på nogle af udkigsposterne og gik til sidst ned til Langkawi skybridge af et par vakkelvorne trapper inde i skoven.

Ude på broen var der også rigtig flot. Men man kunne også godt mærke at der var langt ned - det var lidt uhyggeligt. Dog var der ingen tvivl om at det var hele oplevelsen værd.

Ellers er tiden gået med at spise ved den lokale shawarma-biks og spise indisk på den lokale. Det har været lækkert.

Vi glæder os til at komme til Penang som skulle være Malaysias madmekka. Vi skal bo i området Georgetown. En tidligere engelsk koloni som fungerede som knudepunkt for transport af handelsvarer fra Asien til Europa.

Vi hører at varmen er kommet til Danmark og håber i nyder godt af den derhjemme.

18. april 2016

Vi havde valgt at tilbringe 3 nætter i byen Georgetown på øen Penang. Gennem vores rejse har vi fundet ud af, at vi foretrækker natur frem for by, medmindre byen er noget helt specielt. Vi ser stadig frem til at komme til Kuala Lumpur og Singapore, men vi vil gerne lidt væk fra by for en tid. Derfor er vi taget til Cameron Highland inde i landet hvor vi befinder os nu. Her minder lidt om Danmark, med regn og omkring 20 grader. Men det er helt perfekt til en afveksling og lige hvad vi trængte til!

Georgetown var dog en spændende by. Det var tydeligt at se, at byen bar præg af at være en gammel engelsk koloni. Bygningerne var bygget i engelsk stil og man kunne nemt fornemme den gamle handelsby-stemning.

Vi boede på et guesthouse den første nat hvor vi mødte den malaysiske mand Francis som var så sød at køre os rundt i byen. Han kørte os bl.a. til Komtar – den højeste bygning i Georgetown som også huser et shoppingcenter og adskillige rejsebureauer, hvor vi kunne bestille den billigste busbillet videre. Derudover tog han os med ud for at spise Chendol – en malaysisk dessert som kan nydes på alle tidspunkter af døgnet. Det består af kokosmælk, bønner, grønne risnudler og en speciel sovs. Nikolaj var vild med det! Og det smagte da også bedre end det ser ud.

Derefter tog vi over for at spise indisk suppe på et gadekøkken. Her viste Francis os hvordan man på en pæn måde siger “tak for mad” ved hjælp af bananbladet man får sine ris serveret på. Når man er færdig med at spise skal man folde bladet ind mod sig selv hvis man fandt måltidet godt, og væk fra sig selv hvis det ikke var tilfredsstillende.

Til sidst kørte han os over til det hotel vi skulle bo på de følgende to nætter.

Vi var i Georgetown rundt for at se byen. Det var meget varmt at gå rundt, da luftfugtigheden var meget høj. Men vi fik alligevel nogle gode ture ud af det.

Georgetown er bl.a. kendt for sin street – art. Det er kunst malet i gaderne hvor dagligdagselementer indgår i maleriet. Det var sjovt at gå rundt og finde de forskellige motiver rundt i gaderne.

Vi fik selvfølgelig også spist en masse forskellig mad som kendetegner Penang. Herunder Assam Laksa (fiskesuppe med chili, mynte, lime og de kendetegnende tykke nudler “Laksa”) – det lyder umiddelbart lækkert nok, men vi synes det smagte lidt som fiskehoved der havde ligget for længe i solen. Heldigvis fik vi ikke dårlig mave!

Vi prøvede også Char Koay Teow (flade nudler med rejer, østers, æg og bønnespirer) – dette smagte faktisk rigtig godt. Men fordi vi har haft lidt dårlige oplevelser med seafood lod vi rejerne og Østersne ligge, da vi synes de smagte en smule for meget af fisk.

Derudover havde vi også en sjov oplevelse på en indisk restaurant den ene aften. Ejeren af restauranten vinkede os hen da vi gik rundt for at lede efter aftensmad på den modsatte side af gaden. Vi tænkte, at vi da kunne se deres menukort, så vi gik over til ham. Han tog imod os med åbne arme – men vi fik intet menukort. Istedet tog han os med ud i deres køkken hvor de lavede naan og en speciel type brød med æg og kød som vi selvfølgelig ikke kan huske hvad hed. Han insisterede på, at han nok skulle give os deres bedste mad og at vi bare skulle sætte os ind i restauranten.
Det var meget spændende at se køkkenet, men vi var samtidig også meget skeptiske, da vi var bange for de ville tage røven på os. (Vi stoler ikke rigtigt på dem hernede,  da det er ret typisk at de prøver at snyde turister).

Men han diskede op med det mest overdådige bord nogensinde. 3 forskellige slags sovser, brød, bøf, forskellig Yoghurt og vi kunne blive ved. Og vi blev glædeligt overraskede da det hele kun kostede os 39 kr i alt inkl. Drikkelse.

Den bedste ret vi smagte har nok været Wan Tan Mee. Det består af østerssovs, soyasovs og sesamolie som en form for suppe, hvor der så er tilsat syltede chili, barbecuesvinekød og rejedumblings.

Penang var i sandhed et mad paradis, og man kunne nærmest få alt hvad hjertet begærede. Vi kunne godt fornemme Hvordan det hele var et godt miks af kinesisk, indisk og muslimsk mad. Hvilket er ret kendetegnende her.

Den ene dag var vi også rundt i de mange forskellige shoppingcentre. Det var rart med lidt aircondition og så havde vi heller ikke været i et shoppingcenter siden vi var i Bangkok, så det var også rart til en afveksling.

Vi er dog glade for vi kun havde omkring 3 dage i byen, da vi ikke følte man kunne bruge ret meget længere her.

Nu nyder vi bare at være et lidt køligere sted der byder på både regn og torden. Og tænk sig, at man kunne komme til at savne det danske vejr når det er bedst!

Mange hilsner fra Nikolaj og Camilla

24. april 2016

Cameron Highlands

Lige en lidt forsinket hilsen, da vores internetforbindelse stort set ikke har eksisteret det sidste stykke tid!

Vi skrev dette d 20. April!

Efter Penant tog vi bussen ind i Malaysias højland. Her skulle vi besøge Cameron Highlands der er et område højt oppe i bjergene. Allerede i bussen kunne vi mærke en trykken for ørerne, så der er ingen tvivl om, at vi kom lidt op i højderne. I Cameron Highlands er der en del koldere end i det øvrige Malaysia. Vi havde omkring 20 grader og føj hvor vi frøs! Men det var også dejligt ikke konstant at være sølet ind i sved. Selve byen mindede mest om en tysk rasteplads med et par butikker og restauranter hvor man lige kunne få hvad der var nødvendigt for at holde en kørende. Til gengæld var naturen omkring helt fantastisk og virkelig et besøg værd!

Vi brugte blandt andet tiden på at trekke i Junglen. Vi havde kigget lidt rundt på et kort over nogle forskellige trekking stier i området og så begav vi os ellers ud, med tasken fyldt med vand og snacks.

Det var godt vi havde pakket rigeligt! For det skulle hurtigt vise sig at blive en hård tur!

Vi havde da godt luret, at der var angivet et bjerg på ruten. Men vi tænkte, at det nok nærmere var en høj bakke… vi blev klogere. Hele turen op til toppen, ca. 2 timers gang, gik stødt opad. Det var med at holde tungen lige i munden, for bunden var dækket med trærødder og det havde regnet natten forinden. Men op kom vi!

Desværre var udsigten ikke så pæn…

Men vi var ved højt mod, for vi havde jo hele tasken fyldt med snacks. Vi holdte et lille stop på toppen inden turen fortsatte nedad med samme stigning som da vi gik op!

Man må sige vi fik brændt noget krudt af den dag. Vi tog afsted omkring kl 11 og var først hjemme da kl var omkring 16.30.

De øvrige dage gik vi ture rundt i området og besøgte bl.a. en af de teplantager som området særligt er kendt for. Det var utrolig smukt!

Vi gik også ud til et lille vandfald, men desværre var det ikke så pænt som vi kunne have tænkt os. Vi har nemlig fundet ud af at mange turister er nogle værre svin og efterlader gud ved hvor meget skidt efter sig..

Nu sidder vi på Pulau Perhentian Besar, en lille ø på Malaysias østkyst og her er helt fantastisk! Vi er næsten nødt til at nive os selv i armen engang i mellem!

Ja… det ser faktisk sådan ud!!! Så dette paradis nyder vi lige et par dage  inden vi smutter til Kuala Lumpur.

27. april 2016

Perhentian Besar

Vi sidder lige nu I Kuala Lumpur. Men den sidste uges tid har vi brugt på øen Perhentian Besar, som er den største ø – men samtidig også mindre udviklede ø der ligger ud fra Malaysias nordlige østkyst.

Det var helt fantastisk der og utrolig smukt. Vandet var det klareste vi endnu har set og sandet på stranden var lige så fint som mel.

Vi boede det første stykke tid hos et dykkercenter. Det var et dejligt sted, men lå på den modsatte side af hvor øens bedste strand var. Det betød dog bare, at vi skulle igennem en spændende tur gennem junglen for at komme derover.

Undervejs på turen så vi vilde aber, store øgler, sjove fugle, store sommerfugle og nuttede egern. Det var dog rimeligt varmt at gå den halve time gennem junglen – men vi synes nu alligevel at det var bedre og sjovere end at tage en taxibåd. Og så var det jo gratis.

Vi brugte en masse tid på stranden, ikke mindst fordi der var den mest fantastiske snorkling når man svømmede nogle meter ud.

Vi så både en kæmpe havskildpadde og en mindre, der desværre manglede den ene arm. Nemo fisk i massevis, to forskellige rokker og et utal af farverige fisk. Det var fantastisk og overgik langt alle de bådture vi har været på! Og det hele bare lige fra stranden!

Ellers gik tiden med afslapning og spisning ved vandkanten i det fine sand.

Vi elskede virkelig øen og ville ikke tøve et sekund med at komme tilbage hvis vi fik muligheden. Øen er virkelig anbefalelsesværdig. Rigtig ø stemning,  flot natur og den lækreste strand nogensinde!

Turen derud var dog helt forfærdelig! Vi kørte fra Cameron Highlands i en lille minibus. Det foregik i højeste fart af hullede veje og med overhalinger som utallige gange var ved at ende i fatalt sammenstød.

Da vi ankom til havnen i Kuala Besut var vi lettede over at køreturen endelig var overstået. Men vi vidste ikke at en endnu værre tur ventede os forude..

Vi skulle sejle til øen i en lille båd hvilket var fint. Men bølgerne var helt utroligt høje på vej derud den dag og vores “kaptajn” havde ikke tænkt sig at sejle mere roligt af den grund. Det betød at vi utallige gange røg højt op i luften når båden hoppede på bølgerne. Og det betød også, at når den landede lød der er ordentligt smæld og sommetider et højt knæk – som var båden ved at knække midt over.

Det var sjovt nok de første 5 minutter, men efter de resterende 35 ville vi gerne bare i land NU!

Heldigvis afspejlede turen derud slet ikke hvad vi ville komme ud til, og vi blev glædeligt overraskede da vi ankom! Heldigvis.

Som nævnt er vi lige nu I Kuala Lumpur hvor vi har lejet en lejlighed at et kinesisk par ved navn Sogen og Ruby. Det er skønt at have et sted helt for os selv for en tid!

Vi håber i har det godt derhjemme og at i snart slipper for det vinterlige vejr vi har hørt titter frem til tider!
Her regner det dog også ned i stride strømme, men vi har det nu meget godt alligevel.